Padvindsters

Leuk dat je op ons deel van de website bent beland. Wij zijn het Zoeka Vendel, oftewel de padvindsters (meisjesscouts van 11 t/m 15 jaar) van Scouting Bennekom. Het Zoeka Vendel bestaat sinds 1945, en sinds 1990 zijn we onderdeel van Scouting Bennekom. Elke zaterdag komen we samen in ons eigen lokaal aan de Selterskampweg.

Op deze website vind je alles over wat we doen en wie we zijn. Lees over wat we allemaal gaan doen in de kalender, wat we normaal doen bij programma, wat we allemaal mee hebben gemaakt in onze verslagen, wie er leiding zijn van het Zoeka Vendel.

Maar even snel: wat doen we eigenlijk bij de padvindsters? Tja, eigenlijk van alles. Je hebt die “echte” Scoutingdingen natuurlijk, zoals met palen en touw je kamp bouwen. Soms ook zomaar iets als een draaimolen, wipwap of glijbaan. Of wat dacht je van een H.U.D.O? Ook leren we een tocht lopen met een kaart, een kompas en andere hiketechnieken. Verder doen we alles wat je maar kunt verzinnen, van knutselen, toneelspelen, koken op houtvuur, zwemmen, kamperen, vlotten bouwen, museum bezoeken tot gewoon eens met zijn allen verkleed komen en allerlei activiteiten in een bepaald thema doen. Maar eigenlijk gaat het er helemaal niet om wat we doen, maar om wat we doen samen te doen! En dat maakt het elke week weer zo gezellig bij de padvindsters.

Wil jij ons sponsoren? Dat kan! Klik hier en je kunt ons simpel sponsoren door een aankoop te doen bij een van de aangegeven webshops. Een deel van jouw aankoopbedrag gaat dan naar ons! En je hoeft niks extra te betalen!