Bevers

De Bevers spelen samen in het dorp Hotsjietonia. Met Stuiter beleven ze daar allemaal avonturen en komen ze allerlei thema-figuren tegen. Elk personage heeft zo zijn eigen activiteit waar hij/zij van houdt.

Onder leiding van Bas Bos (Buitenleven), Rozemarijn (Veilig en Gezond), Sterre Stroom (Internationaal), Fleur Kleur en Keet Kleur (Expressie) gaan de bevers elke zaterdag op avontuur in het bos.

Daar komen ze soms andere themafiguren uit Hotsjietonia tegen, zoals Professor Plof (veilig en gezond). Ook speuren ze door het bos, slapen ze een nachtje in het clubhuis, knutselen, verkleden, spelen in de kussenhoek en zitten gezellig om het kampvuur. De bevers gaan ook graag naar de renheuvels in het bos. De bevers zitten in de speltak waarbij er wordt toegewerkt naar het overvliegen naar de jongens- of meisjes welpen. Er wordt kennisgemaakt met het Scoutingspel waarbij buiten zijn, samen delen en spelen centraal staat. Het motto van de bevers is dan ook : “Wat bevers doen, doen we samen.”

De bevers van de Sprokkelbende spelen elke zaterdagmiddag van 14 tot 16 uur in het bos of het clubhuis aan de Selterskampweg. Wil je meer informatie over de Bevers, neem dan contact op met de leiding.

Ben jij enthousiast geworden en wil jij je aanmelden of een keertje komen kijken bij de bevers dan kan dat via dit formulier. Houdt er rekening mee dat wij een wachtlijst hebben. We zullen contact met u opnemen als u aan de beurt bent.

Voor overig contact met beverleiding gebruik je dit email adres: bevers@scoutingbennekom.nl

Wil je meer weten over Hotsjietonia kijk dan eens hier.