Welkom bij de Shanti-Horde

Wij zijn de Shanti-Horde, oftewel de meisjeswelpen. Dit zijn alle meisjes van Scouting Bennekom in de leeftijd van 7 – 11 jaar, die wekelijks een leuke en uitdagende activiteit ondernemen. Zij worden hierbij begeleid door een team van enthousiaste en goed opgeleide vrijwilligers, die elke week weer een activiteit organiseren. De opkomsten van de Shanti-Horde zijn iedere zaterdagmiddag van 14:00 uur tot 16:00 uur op ons clubhuis aan de Selterskampweg 68 te Bennekom.

Alle activiteiten van de meisjeswelpen spelen zich af in de jungle, waar verschillende gebieden symbool staan voor verschillende activiteitengebieden. Het thema Jungleboek staat centraal tijdens de activiteiten van de welpen. Elk gebied in de jungle brengt weer nieuwe avonturen met zich mee. Samen met Mowgli, Shanti en alle andere dieren uit de jungle trekken de welpen er op uit.

Er is onvoorstelbaar veel mogelijk bij de Shanti-Horde, niets is ons te gek. Fikkie stoken, hiken, pionieren, knutselen, sport & spel, toneel, klimmen en klauteren, ravotten en zwemmen, alles is mogelijk! Het leidingteam zorgt ervoor dat de activiteiten goed aansluiten bij de leeftijd en de belevingswereld van de kinderen en uiteraard staat veiligheid altijd voorop.

Twee keer per jaar is er een weekendkamp, waarbij de welpen een nachtje verblijven in ons eigen clubhuis. Een weekend lang beleven we dan spannende activiteiten in een bijzonder thema. Het hoogtepunt van het jaar is het zomerkamp! Tijdens een zomerkamp verblijven we een week lang in het clubhuis van een andere scoutinggroep. Uitdagende activiteiten en een leuk thema maken dit altijd weer tot een onvergetelijke week! Het zomerkamp vindt altijd plaats in de eerste week van de zomervakantie van de basisschool regio midden.

Wil je een keer een kijkje komen nemen? Neem dan contact op met de leiding via ons emailadres shantihorde@scoutingbennekom.nl.