2014–2015

Jubileum Scouting Bennekom 2015

Vandaag was de dag, dat we met heel Scouting Bennekom het 25-jarig jubileum hebben gevierd. We gingen gezamenlijk met 2 bussen richting Nationaal Park De Hoge Veluwe, waar meerdere activiteiten werden georganiseerd voor de verschillende leeftijdsgroepen. Zo zijn wij op expeditie geweest, hebben we een voorstelling bekeken en popcorn gepoft.

Sint-Jorismars 2015

Ook dit jaar hebben wij met de meidenwelpen weer de Sint-Jorismars gelopen in Ede. We begonnen met een fietstocht van het clubhuis in Bennekom naar de Langenberggroep in Ede. Nadat we deze fietstocht hadden doorstaan gingen we starten met de 10 kilometer lange wandeltocht over de hei en door het bos. Tussendoor hebben we nog even een lunchpauze gehouden waarna we weer verder gingen lopen. Uiteindelijk kwamen we weer terug bij de fietsen en gingen we gezamenlijk weer terugfietsen naar het clubhuis in Bennekom. Zo was het de hele dag droog, maar tijdens de fietstocht kwam de regen met bakken uit de lucht. Gelukkig konden we na de fietstocht lekker opwarmen bij het kampvuur en kregen we nog wat drinken en wat marshmallows!

Weekendkamp Smurfen 2015

Afgelopen weekend zijn we met zijn allen vertrokken naar smurfenland! Toen we aankwamen in smurfenland gingen we eerst onze bagage even veiligstellen, waarna we met zijn allen een smurfendorp gingen bouwen met behulp van bamboestiek. Vervolgens hebben we met zijn allen vernomen dat die gemene Gargamel zich schuil hield in de buurt van het smurfendorp. Daarom zijn we toen het smurfendorp af was op onderzoek uitgegaan en op zoek gegaan naar die gemene Gargamel. We zochten in de bossen en verstopten ons tussendoor wanneer er gefloten werd. Uiteindelijk kwamen we op het heitje terecht, hier hebben we nog even gezocht waarna we Gargamel vonden hoog in de boom. Nadat we Gargamel gevonden hadden zijn we terug gelopen naar het smurfendorp, waar we onze smokkeltechnieken hebben verbeterd door middel van het kleurenspel.

Nadat we sportief en fanatiek bezig waren geweest, werd het langzamerhand tijd voor het avondeten. De kookstaf had heerlijk gekookt en we hebben dan ook allemaal gesmuld van de nasi. Als toetje hadden we een groot danoontje toetje, dat is natuurlijk altijd lekker! Zoals altijd komt na al het leuke ook altijd het wat minder leuke gedeelte, namelijk corvee! Wanneer we dit met zijn allen doen is het uiteraard zo gebeurd. Vervolgens gingen we onze bedden klaar leggen en hadden we als afsluiter van de dag nog een gezellig kampvuur met lekkere marshmallows! Hierna was het echter tijd om naar dromenland te gaan en gingen we onze bedjes opzoeken.

De volgende ochtend stonden we om 08:15 op en begonnen we met smurfengym. Al onze armpjes en beentjes moesten voor de rest van de dag natuurlijk wel goed kunnen functioneren. Nadat we onze armpjes en beentjes weer getraind hadden gingen we aankleden en ons klaarmaken voor het ontbijt. We hebben gezellig met zijn allen ontbeten en ook hierna gingen we weer corveeën. Als je klaar was met corveeën moest je je spullen gaan inpakken en was er de keuze of je geschminkt wilde worden. Aangezien we in de ochtend onze armpjes en beentjes moesten trainen werd het langzamerhand duidelijk waarom, ja ja kooksmurf had ons nodig om zijn ingrediënten te zoeken in het bos. We liepen een hike waarbij we onderweg verschillende kaartjes vonden met daarop de ingrediënten, deze kaartjes konden we aan het eind inleveren waarna we allemaal een broodje hamburger hadden verdiend! Nadat we alles hebben opgegeten kwam het kamp langzamerhand ten einde en gingen alle smurfen en smurfinnen weer terug naar huis.

Vlaggenroof op het heitje!

Deze opkomst zijn we gezellig met zijn allen naar het heitje gegaan, waar we het spel vlaggenroof gespeeld hebben.