2015–2016

Sinterklaas 2015

Vandaag was het weer zover, Sinterklaas kwam langs op scouting. Niet alleen Sinterklaas was van de partij, maar hij had ook 3 pieten meegenomen.

De pieten strooide met pepernoten en gaven ook handjes met pepernoten aan de welpen. Verder hadden ze natuurlijk ook nog cadeautjes meegenomen, die we vervolgens gezamenlijk met z’n allen hebben uitgepakt!

Gidsen Intro kamp

Van vrijdag 2 oktober op zaterdag 3 oktober zijn de gidsen op intro kamp geweest. De avond begon met een kruispunten route naar de eindbestemming, dit bleek bij aankomst een hooizolder te zijn. Toen we op het erf van de boer aankwamen kregen de kinderen nog een rondleiding van boer Bert, zo gingen ze naar de paarden, de koeien en de stieren. Nadat ze een rondleiding hadden gehad was het tijd voor het serieuze werk. De leiding had verschillende vragen opgeschreven welke de gidsen in tweetallen gingen beantwoorden onder het genot van drinken en een lekkere versnapering. Echter komt na al het leuke en eind en was het tijd om te gaan slapen. Toen we de volgende ochtend vroeg wakker werden, zijn we maar lekker gaan ontbijten met warme tosties en een lekkere beker drinken. Vervolgens zijn we teruggefietst naar het clubhuis waarna de gidsen alvast hout hadden gesprokkeld voor de opkomst. Toen ze een redelijk stapeltje hadden verzameld gingen we met zijn allen naar de panoramahoeve en hebben we genoten van een drankje en wat lekkers! Toen de gidsen het gebakje op hadden hebben ze zich nog prima vermaakt bij de speeltuin van de panoramahoeve.

Overvliegen & Installeren

Op zaterdag 5 september zijn Kim & Lieve overgevlogen van de bevers naar de welpen. Inmiddels zijn zij echte welpen geworden, aangezien ze geïnstalleerd zijn. Van deze opkomst en van het installeren zijn ook een aantal foto’s gemaakt.