2017-2018

Zomerkamp 2018 Amersfoort

Op 14 juli 2018 was het weer zo ver, we gaan op zomerkamp met als thema Hollywood tour! ‘s Ochtends verzamelden alle filmploegen zich op het station, waarna we met de trein vertrokken richting Amersfoort. Hier verbleven we in een gebouw van een waterscoutinggroep wat betekende dat we aan de Eem zaten. Gezien het mooie weer hebben we hier natuurlijk veel van genoten.

Het thema dit jaar was Hollywood tour, dat betekende dat we ons elke dag in een andere film begeven en zo heel veel inspiratie op kunnen doen om uiteindelijk zelf een film te gaan maken. Zo begonnen we op zondag met de film Vaiana waar we bootjes gingen gevouwen en een handelsspel (op zee) hebben gespeeld. (vooral de special effects bij de verplaatsing tussen de verschillende posten waren erg leuk! We hebben niks anders gehoord dan “Roei, roei, roei!). ‘s Middags was het al lekker warm geworden en was het tijd om bootjes te knutselen en een vlot te bouwen. Uiteraard gingen we deze zelf testen op het water. Na lang bootjes varen, bommetjes maken, en spetteren in het water was het dan toch echt tijd om te gaan eten. Op het menu stonden vissticks, om maar even in thema te blijven. Hoewel niet iedereen dit even lekker vond heeft niemand z’n “ik lust het niet bon” ingeleverd.

De volgende dag stond in het teken van de film Zootropolis. We liepen een hike in dieren thema welke eindigde bij de kinderboerderij. Na geknuffeld te hebben met alle geitjes en konijnen was het tijd om terug te lopen naar het clubhuis. Hier hebben we snel gegeten want na het eten gingen we cruisen met de sloep die in onze achtertuin lach. De eigenaar was zo lief om ons mee te nemen. Hier hebben we gelijk een feestje van gebouwd, alle knopjes vonden de welpen maar wat interessant en toen bleek ook nog dat er een radio op de boot was, was het al helemaal een party boot. Moe maar voldaan kwamen we weer aan bij het clubhuis waar we nog gauw een toetje gingen eten en toen was het alweer bedtijd.

Op dinsdag ging de Hollywood tour verder en wel naar de spionnen films uit Hollywood. We deden verschillende spellen in de stad om een goede spion te worden. Hier bleek dat het niet zo slim was om morsen codes naar elkaar te fluiten, half Amersfoort heeft hier van mee kunnen genieten. Ook was het tijd om ons eerste stukje film op te nemen. Elk groepje moest een reclamespotje opnemen voor verschillende producten, natuurlijk was de toeter een populair product tot ergernis van alle mensen die op het terras zaten.

Na de lunch werden de welpen op de proef gesteld en werd er bepaald hoe goede spionnenze eigenlijk zijn. De leiding zat verstopt in de stad en de welpen moesten hun vinden zonder dat ze gezien zouden worden. Toen alle leiding gevonden was, was het tijd om te shoppen! De welpen hadden vrije tijd en mochten met hun meegebrachte zakgeld de speelgoed winkels onveilig maken.

Op woensdag hadden we weer een drukke dag voor de boeg. Vandaag zouden we onze eigen film opnemen! De scripts die eerder deze week gemaakt zijn werden nog verder uitgewerkt. Alle outfits werden bij elkaar gezocht en het filmen kon beginnen. “Camera? Licht?” “Actie!” Alle beelden werden ingeleverd waarna onze editor hier een mooie film van kon maken. In de tussentijd gingen wij lekker spelen in de Soesterduinen en voor de laatste keer oefenen voor de bonte avond, want deze was vanavond al.

Na een goede nachtrust stond de een naar laatste dag van het kamp voor de deur. Vanavond gaat onze eigen zomerkamp film in premiere, hier moeten we natuurlijk wel opgefrist verschijnen. Daarom gingen we vandaag nog even schoon weken in het zwembad! Op het clubhuis gingen we allemaal nog even douchen en werden alle haren vast mooi gemaakt. Na het eten was het tijd om onze mooiste gala jurk aan te doen. Na een hoop foto’s gemaakt te hebben op de ingebeelde rode loper liepen we met een welkomstdrankje en een bakje popcorn de filmzaal binnen. Spannend! We hebben genoten van alle films die gemaakt zijn. En als afsluiter zong de leiding het zomerkamp lied voor de kinderen. Daarna was het gauw tanden poetsen en naar bed! Morgen zullen we op tijd op moeten staan om alles weer op te ruimen dan zit ons kamp er weer op. Maar eerst nog een avond keten in de slaapzaal…

Na een korte nacht was het weer tijd om op te staan. Snel ochtend gymmen en alles opruimen, dan konden we daarna lekker ontbijten. Het ontbijt was natuurlijk weer een kliekjes ontbijt. Alle restjes van de hele week moesten op. Zo ontbeten we met (chocolade)vla, yoghurt, fruit, eitjes, beschuiten, koekjes en boterhammen. Na dit lekkere ontbijt gingen we de laatste dingen opruimen waarna we nog even gingen spelen in de speeltuin verderop in de wijk. Toen we terug waren bij het clubhuis waren alle ouders er en stond er een lekkere lunch voor ons klaar. Alle ouders hadden wat lekkers mee genomen. Na de lunch sloten we het kamp gezamenlijk af waarna iedereen langzaam moe maar voldaan richting huis ging. Het was weer een top week!