2019-2020

16 mei 2020 - Eerste opkomst in tijden van het coronavirus!

Na lange tijd geen Scouting te hebben gehad was het dan eindelijk weer zo ver, we mochten weer naar Scouting! Nadat we allemaal onze handen hadden gewassen, konden we weer openen. Na het openen kwamen de nieuwe 1,5 meter regels aan bod en wat er dan precies wel en niet mocht. Toen alle serieuze bezigheden afgelopen waren, begon de opkomst dan toch echt. We begonnen met Aj Aj Kapitein, waarin de welpen diverse commando’s moesten uitvoeren die je op een schip kunt krijgen. Hiermee kon de leiding natuurlijk goed controleren of alle oren van de kinderen nog goed werkten.

Na het spel gingen we bamboestieken! De leiding had aan de achterzijde van het gebouw een object gebouwd met behulp van bamboe en elastieken, die alle nesten na moesten gaan maken. Iedere keer mocht 1 welp uit het nest gaan kijken bij het object en vervolgens moest ze dan bij het groepje gaan vertellen hoe ze verder konden bouwen aan hun object. Nadat alle objecten waren nagebouwd, mochten de welpen zelf nog even een creatie maken. Daarna was de tijd alweer om en gingen we sluiten...

22 feb 2020 - Baden Powell dag

22 februari is de verjaardag van Lord Baden Powell, de oprichter van Scouting. Deze dag konden we dus niet zomaar voorbij laten gaan. We begonnen de opkomst met een ren je rot quiz over Scouting en hebben meer geleerd over het ontstaan van Scouting en Lord Baden Powell. Na de ren je rot quiz gingen we een banden trek wedstrijd doen. Per nestje ging er een welp in een autoband zitten en de rest van het nestje moest deze dan vooruit trekken.

We wisselde steeds door en het nestje dat als eerst 5x over het parcours was gegaan had gewonnen. Na de actieve spelletje was het tijd voor iets rustigers. De welpen moesten rondlopen en wanneer de muziek stopte moesten ze een andere welp opzoeken en elkaar de linkerhand geven en jezelf voorstellen. Zo konden we ook weer even oefenen met de namen. Na het drinken was het tijd om Oud-Hollandse spelletjes te gaan spelen. We gingen knikkeren, spijkerpoepen, touwtjespringen en touwtrekken. Aan het einde van de opkomst werd de afwas nog snel gedaan en was het weer tijd om naar huis te gaan.

9 nov 2019 - Weekendkamp - Boerderijkamp

Dit weekend was het dan eindelijk zo ver, het eerste weekend van dit seizoen. Gedurende het weekendkamp verbleven we met alle welpen op de boerderij van boer Jan. Aangezien de leiding niet alleen voor de boerderij kon zorgen, riepen ze de hulp van de welpen in.

Gedurende het kamp hebben de welpen geholpen met diverse boerderij taken, zoals: oogsten van groente en fruit, handelen in groenten en fruit waardoor de welpen hun boerderij konden vernieuwen, de dieren terug krijgen op stal en eieren rapen voor het ontbijt. Daarnaast was er natuurlijk ook ruimte om lekker op- en rond de boerderij te spelen, iedereen genoot van de hooischuur!