Rondes

Bij de padvindsters worden er veel activiteiten gedaan in de rondes.

Elke ronde beschikt over eigen materiaal. Denk aan een rondetas (met kompas en andere spullen die je tijdens een hike nodig hebt), een rondekist (met kookspullen en gasstel) en je eigen rondetafel waar je gezellig aan kunt zitten. Voor het gebruik van de rondekist en -tas ondertekenen de rondes een contract met de leiding, dit om er voor te zorgen dat alle spullen compleet en heel blijven.

Rondes werken veel samen tijdens activiteiten, maar het hoogtepunt is de scoutingwedstrijden. Dan laten de rondes zien wat ze kunnen op het gebied van koken, hiken, sport & spel en theater. Een paar keer per jaar organiseren de rondes hun eigen programma. Zo kan je kiezen wat je zelf leuk vindt om te doen!

De rondeleidsters en assistenten zijn medeverantwoordelijk voor het wel en wee binnen de rondes. Zij vormen samen het kader. Het kader krijgt van de leiding trainingen en bespreekt regelmatig met de leiding hoe het gaat binnen de rondes en dus ook binnen het Vendel! Zij gaan ook een keer extra op kamp, het liefst bedenken ze dan zelf wat ze gaan doen.

De rondes van het seizoen 2021-2022

Zandblauwtje